vineri, 26 iunie 2015

Ideea de ordine și curățenie la bărbați și la femei

După ce am despachetat bagajele casa noastră arata într-un mare fel. Multe haine care așteptau să fie băgate la spălat, jucării împrăștiate prin casa de ăsta mic de fericirea revederii lor, haos într-un cuvânt. Eu tot încercam să reduc entropia care pusese stăpânire pe ceea ce mi-ar fi plăcut să numesc casa noastră în timp ce fiul și tatăl nu-știu-cum reușeau să o sporească proporțional cu eforturile depuse de mine.

Femeie, nu te mai agita că fac eu curat și ordine, MÂINE, nu astăzi! Hai bucură-te de haos! 

Mda, greu de făcut una ca asta, fiindcă eu sunt omul căruia dezordinea vizuală îi strică bunadispoziție. În plus eram setată pe modul ordine și curățenie și nu prea puteam fi resetată așa ușor. Văzând că nu se poate cu mine, se așează în ușă și mă-ntreabă:
-Ia zi-mi, cu ce să te ajut și eu?
-Păi nu cred că e cazul să mă întrebi, sunt destul de evidente lucrurile care trebuiesc făcute. 


Stă, se uită din jur împrejur, își mângăie ciocul și zice: Știu, voi aranja mașinuțele din colecție, că ultimele numere nu am apucat să le pun la cutie!


Și scoate dintr-un dulap vreo 6 mașinuțe pe care le înșiră pe masa din sufragerie, mai precis pe jumătatea de masă din sufragerie care printr-un miracol nu era cucerită de niciun telefon, cablu, ochelari de soare sau încărcător de telefon. Pe principiul haosul cere și mai mult haos. Și-n timp ce-și aranja mașinuțele sună telefonul. Trebuia să plece să-și ridice motorul din service. Ne-am uitat unul la altul și ne-a bușit râsul. Era clar că nu o să plece nicăieri până nu-și termină treaba începută că altfel aș fi cedat nervos. 

Eu sincer cred că noi, femeile, avem o altă noțiune asupra a ceea ce avem de făcut atunci când facem ordine. Prioritățile sunt atât de diferite. Omul ar fi putut bine mersi să facă slalom printre jucăriile împrăștiate prin toată casa, dar nu ar fi putut să mai suporte încă un minut gândul că mașinuțele lui de colecție nu se află toate în aceeași cutie. Slavă Domnului că a conștientizat că e cazul să le vândă și că a fost o mișcare neinspirată, că altfel am fi ajuns să ne îngropăm în mașinuțe...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu