joi, 30 octombrie 2014

Nu toți oamenii sunt empatici (sau măcar simpatici)

Ieri când am ieşit pe afară am făcut o scurtă vizită pentru cumpărături la Mega Image. Băietului meu îi place fooarte mult să mergem la cumpărături, să care coșul prin magazin, să pună în el diverse produse. E amuzant pentru mine, uneori și pentru alți oameni din magazin. Numai că, nu toți oamenii se extaziază când văd un plod d-ăsta mic, cu părul bălai, încercând să tragă după el un coșuleț gol fix prin locul de lângă bara rotativă pe unde intră de obicei căruțurile metalice de cumpărături. Mai mult, unii se enervează foarte tare. 

O doamnă în vârstă, vizibil preocupată cu gândurile ei, destul de tristă și încruntată, mai că ar fi dat cu căruțul metalic peste copil fiindcă se mișca prea încet. Stăteam și mă uitam la ea, în timp ce îi ziceam copilului să treacă mai repejor că mai sunt și alți oameni care așteaptă să treacă. El s-a mișcat în ritmul lui, chiar mai repede, însă doamna nu a mai avut răbdare și i-a trântit copilului un DĂ-TE O DATĂ MAI ÎNCOLO cu atâta ură cu cât nu aș fi crezut vreodată că o să aud din gura unui om la adresa unui pui de om. Mai mult, chiar mi-a fost frică că o să-l împingă cu căruțul metalic ca să-și facă loc...

Mi-am văzut de treabă și am trecut peste. Na, poate femeia nu are răbdare și se grăbește, are probleme, etc.  

La un moment dat, am luat piticul în brațe și mă chinuiam cu o mână să-l țin pe el și cu cealaltă mână să iau o pungă din rola cu pungi pentru fructe/legume. Coșul bloca un mic coridor prin care o altă doamnă vroia să treacă cu un coș pe roți mai mare. M-a văzut că aveam ambele mâini ocupate, că mai dura fix 1 secundă până aș fi eliberat, însă a simțit nevoia să îmi adreseze un PARDON răstit și o privire urâtă. Asta a simțit ea să îmi spună, supărată fiind că îi blocam calea spre cumpărăturile mult visate pentru 1 secundă!

Sunt un om bun, dar uneori aș vrea ca acești oameni, care nu au dezvoltat mușchiul empatiei, să se reveleze cumva și să-și dea seama că universul nu se învârte numai în jurul lor. E o vorbă: tratează-i pe cei din jur așa cum vrei să fii tratat! Înseamnă că sunt oameni care vor să fie grăbiți, bruscați și agresați verbal, în loc de tratați cu respect, politețe și răbdare. Păcat că nu am cum să-mi dau seama și eu, ca o proastă ce sunt, vorbesc frumos cu toată lumea și mai mult, le mai găsesc și scuze celor care se poartă urât. Hm... E cumva o problemă la mine?! Și nu, nu sunt genul care se așteaptă ca toată lumea să se facă preș în fața mea și să-mi cedeze locul în autobuz sau la casa de marcat sau mai știu eu ce alte beneficii, sub pretextul că am copil. Nici când eram gravidă nu aveam așteptarea asta. Totuși mai multă bunătate și empatie față de oamenii din jurul nostru nu ar strica...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu