marți, 26 mai 2015

Gem de căpșuni fără zahăr

Am tot zis că mă țin de scris constant și nu-mi iese. Soarta. Oricât aș vrea și trage de mine, blogul ajunge să fie pe ultimul loc în lista mea de priorități.

Aseară am făcut primul meu gem de căpșuni fără zahăr. Gem și nu dulceață cum tot susțineam eu sus și tare. Am plecat de la rețeta de aici și am improvizat.

Am avut aproximativ 2,5 kg căpsuni, curățațe de codițe pe care le-am stropit cu zeama de la o lămăie (ar fi mers chiar 2 lămăi daaar nu aveam decât una:D).

Am curățat 4 mere mari, soiul Florina (sunt unele dintre cele mai dulci mere) și le-am pus la blender cu o cana de apă să se facă pastă.

Am pus pasta la fiert cam 15 minute, după care am adăugat căpșunile și coaja de la o lămăie rasă și le-am lăsat la fiert cam o oră. Am luat toată spuma pe care au făcut-o și le-am fiert la foc moderat.




Le-am lăsat la răcit peste noapte cu gândul să le mai fierb încă o tură de dimineață dacă consistența nu e bună. Nu a mai fost nevoie, se ține foarte bine, l-am dat într-un fiert rapid 5 min, timp în care se sterilizau borcanele la cuptor.

Am făcut un cuib ca să pun borcanele după ce le umplu cu dulceața caldă, ca să se răcească gradual. A mai rămas puțin gem pe care l-am păstrat pentru micul dejun de astăzi. Am pus puțină miere și a ieșit supeer! Fără miere are un gust foarte aromat de căpșuni, se simte puțin și aroma merelor și a lămâii, e dulce acrișor. E perfect pentru piticii mici, dar și pentru cei mai mari.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu