luni, 15 septembrie 2014

Cum merge treaba cu gătitul?



Ehee, merge brici! În sensul că am ajuns în punctul în care nu mai vreau să gătesc deloc:)))) Parcă astăzi mi-am mai recăpătat entuziasmul, dar am avut câteva zileee de care mi-e rușine cu mine.

Eu de felul meu nu pot mânca mai mult de 2 zile dintr-un fel de mâncare. De ce? Păi pentru că am rămas cu sechele de când eram mică și bunică-mea săraca gătea o dată la 3 zile și asta însemna că mâncam aceleași feluluri de mâncare cam 2-3 zile. Identice și în aceași ordine. Pentru că mi se pare că mâncarea nu mai are același gust ca atunci când e proaspăt preparată. Pentru că uneori mi se face scârbă (mi s-a întâmplat foarte des când eram gravidă) și pentru că sunt de părere că trebuie să mâncăm hrană cât mai proaspătă. Eventual preparată înainte de fiecare masă sau măcar în ziua respectivă. D-aia m-am și autoprovocat să gătesc adunat o oră pe zi.

Așa cum mă și așteptam nu e chiar atât de ușor precum pare, mai ales atunci când nu ai atât de multă experiență încât rețetele și ideile să vină țac-pac. Te uiți în frigider, prin cămară și faci o chestie minunată din 3 ingrediente în 15 minute. Încă nu am ajuns acolo.

Plus că nu am fost o bucătăreasă pricepută. Mi-aduc aminte și acum de primele mâncăruri care ajungeau la gunoi, de nenumărate eșecuri culinare după care nici nu mai vroiam să întru în bucătărie. Îi predam ștafeta jumătății semnificative și-l lăsam pe el să gătească (că omul chiar știe să gătească, când are chef bineînțeles). Am recuperat în ultimii doi ani când am început să ies oarecum victorioasă din bucătărie și chiar să primesc complimente. Ceea ce mi-a dat și mai multă încredere și m-a determinat să gătesc și mai mult și mai bine și mai variat. 

E amuzant că mi-am adus aminte că la începutul joacei mele prin bucătărie găteam constant cam aceleași feluri de mâncare. Omul râdea mereu de mine. Auzi altceva nu mai mâncam și noi? Și din nou a luat frâiele bucătăriei și am început să experimentăm amândoi: el în postul de master chef eu în ăla de ajutor de bucătar (adică mă uitam și spălam vasele). Cert este că după ceva vreme (vreun an) am reușit să mă descurc de minune și să am o bază suficient de mare de rețete încât să nu mai aud placa cu altceva nu mai gătim și noi. Acum are altă placă: auzi dar mâncarea asta nu are și niște carne? Iărăși legume... Însă asta e o altă discuție.

Da, am reușit vreo câteva zile să mă încadrez în timpul de o oră (uneori și cu spălatul de vase). Am gătit cam așa: paste cu diverse sosuri (roșii cu busuioc, vinete cu roșii, ciuperci cu roșii cherry și praz, spanac și smântână și brânză, spanac și somon și smântână), diverse budinci la cuptor, legume gratinate la cuptor, legume coapte, chipsuri de legume cu sos de guacamole, diverse mâncărici de legume, supe sau ciorbe de legume (care îmi ajungeau pentru 2 zile), mini-pizza, pizza (făcute în casă) și muuulte salate. Din când în când și câte o prăjitură. 

Problema e că într-o zi mi s-a pus pata să fac niște pachețele indiene. Și atunci mi s-a dus tot zenul! M-am chinuit cu ele vreo 2 ore ca la final să am 10 pachețele (extrem de gustoase) dar care au dispărut în mai puțin de 10 minute. @_@ 2 ore de muncă pentru câteva minute de extaz! M-am enervat cumplit şi parcă de atunci nu am mai vrut să gătesc.

Joi am stabilit că e momentul să iau o pauză de la gătitul zilnic fiindcă ajunsesem să nu mai vreau să intru în bucătărie. Aşa că am gătit joi seară cât pentru un întreg trib:))) Duminică am improvizat din mers un somon cu mazăre şi nişte salate şi iată-mă astăzi cu chef de gătit. Îniţial vroiam să gătesc mai multe feluri, însă mi-am dat seama că e cam greu şi am rămas la o ciorbă de văcută şi o salată de vinete cu avocado (care a ieşit absolut genialăăăă). Oricum am stat în bucătărie lejer vreo 2 ore...

Deci, voi lua o pauză de la gătitul zilnic ca să-mi revizuiesc strategia, să mai caut reţete noi (că în ultima vreme nimic nu mă mai ispiteşte) şi să mă odihnesc. E clar că am nevoie de o pauză, mai ales că în ultima săptămână am rămas restantă rău la capitolul somn (fir-ar ele de măsele afurisite care nu mai ies o dată).

Cam atât de pe frontul culinar!

P.S. Logo-ul de la provocarea culinară îmi place mai mult decât cel de ieri, de la provocarea cu garderoba! Muhahaha, s-a năpustit creativitatea asupra mea. Păzea!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu