luni, 1 septembrie 2014

Despre flat design şi fonturi

Mi se părea aiurea să scriu design plat în loc de flat design. Sună dubios rău. Aşa că m-am mulţumit cu un titlu juma în engleză, juma în română.

Flat design e designul ală minimalist, 2 D de e la mare modă de câțiva ani încoace. Cei care au Windows 8 sau telefoane inteligente au parte de mult flat design. Adică aşa:


Imaginile sunt luate de aici

Cei care nu au nici Windows 8 nici telefoane inteligente nu vă panicați. Întâlniți zilnic exemple de flat design (mai reușite sau mai puțin reușite) pe diverse broșuri, în reclamele de la televizor, când vă logați pe contul de gmail sau pe facebook.

Mie una îmi place la nebunie pentru că e simplu, curat, fără efecte inutile. Dar un flat design nu e nimic fără un font potrivit. Și-mi plac și fonturile la nebunie. Flat design and font addict! Când lucram petreceam ore întregi să aleg fonturi, imagini, iconuri cât mai potrivite. Aș fi stat zile nenumărate să le caut pe cele mai potrivite, să caut asocieri noi de culori pe color wheel (sau pe ăsta daca paletonne pare prea complicat). Nu mereu aveam timp cât aș fi vrut eu, mai ales că nu mi-a plăcut să folosesc un template vechi pentru un raport nou. Mereu o luam de la zero și încercam să îmbunătățesc ceva. Numai așa am putut să evoluez constant și să vin cu chestii noi. 

Deci, cum e cu fonturile? Acum se găsesc fonturi să-ți pui în cap. Mi-aduc aminte când eram prin liceu, acum mulți ani când era încă era un lux să ai calculator și nu existau motoarele de căutare, și căutam cu disperare fonturi cât mai speciale. Am avut o fază de scris gothic. Aș fi folosit fontul ăstă peste tot. Cel mai mult îmi plăcea să-l reproduc de mână, pe la finalul caietelor în timpul orelor plictisitoare. Mda, young and restless!

Acum dai free fonts pe google și găsești nenumărate oportunități. Aici fonturi urbane :P, aici colecție de 100 best fonts 2014 și aici informații prețioase despre cum se face un font. Mă simt ca-n paradisul fonturilor. Mai mult, dacă aruncați un ochi pe behance sau/și dribbble găsiți chestii și mai deosebite.

Băi dar dacă știam eu că pe platforma blogger nu e așa simplu cu fonturile diferite de cele din șabloanele blogger aș fi aless wordpress-ul. Aici explicat cum încărcăm un font personalizat din Google Fonts. Încă nu am găsit fontul perfect. D-abia am găsit unul de care sunt cât de cât mulțumită pentru header. Și acolo e loc de mai bine.

Și nu puteam să închei fără să zic ceva și despre trendurile în web design pentru 2014. Aici mai pe larg, scris de cineva care chiar se pricepe. Eu pot doar să spun că-mi place trendul cu mix and match typography! Emană energie! Și ultimul link, despre cum să combinăm fonturile astfel încât să iasă ceva plăcut ochiului :D



Dă click aici ca să accezi site-ul



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu