luni, 16 martie 2015

Aproape 23 de luni

Mi-am dat seama că nu am mai scris despre cât este de minunat copilul meu și, mai ales, nu am scris nimic despre multitudinea de cuvinte cu care mă surprinde în fiecare zi. 

Așa că trebuie neapărat să consemnez vocabularul tânărului la aproape 23 de luni.

beca - a fost primul cuvânt mai serios după mama și tata. Adică bec.
apte - lapte. apte e un fel de middle name pentru mine. Se trezește uneori noapte și strigă tare: apttteee! Puternic și hotărât și apoi e călare pe mine în căutare de lapte. Amuzant e faptul că la zapădă spune tot apte, că o vede albă:))))
apa - chiar dacă spune apă de pe la 1 an, acum a învățat să și ceară când îi este sete. Pe modelul cu laptele, l-auzi cum strigă de o dată Apaaaaa. Când suntem acasă se duce singur și-și ia apă de la chiuvetă sau de pe măsuța unde mai mereu stă pentru el un pahar cu apă proaspătă.
pla pla - are multiple semnificații: pâine prăjită și parc fiind cele mai des înțelese de mine
vrum-vrum- evident mașină
brum-brum - motor, că deh, tac-su a avut grijă să-l învețe de mic
miau- pisică
ham - câine
biblou - tablou
peca/peperci - ciuperci. E absolut pasionat de tăiat ciupercile, are un cuțit al lui care nu este ascuțit, dar care merge de minune să taie chestii moi, cum ar fi ciupercile, bananele și brânza.
adei - ardei
tica - ceas, de la tic-tac
ticou - tricou
maieu - maieu
geaca - geacă
gone- gunoi, zice gunoi la orice mașină mare care seamănă cu mașina de gunoi:))) tot îl corectez și el nimic. 
mone - baloane?!
mane - bunica
nana - nani
caca - e evident ce-n seamnă
pepe - pipi
iaaac - spus cu intonația corespunzătoare ori când gustă chestii acre, ori când îl spăl de caca
papac - capac
Aide - haide!
Na - nas
ogli - tigru


și lista rămâne deschisă că mai sunt multe care nu îmi vin în minte acum.

Prima propoziție: Apinde beaca! Rostită într-o seară, pe la începutul lui martie, cu multă supărare la adresa lu' tac-su care a stins pe neanunțate luminile în sufragerie în efortul lui de a ne trimite la culcare:)))) Am rămas amândoi paf.

Ce știe să facă nou
- să se de-a peste cap, e cea mai nouă achiziție. Seara înainte de culcare face câteva rostogoliri și e mega amuzant. 
- a învățat să sară cu ambele picioare în sus. Tot în pat se exersează și săriturile. 
- anunță când face caca și pipi, însă nu vrea la oliță, doar anunță:))) ca și cum aș anunța eu vremea:)))


Ce-i place să facă cel mai mult
- să danseze în pielea goală:)))) 
- de altfel, îl amuză să se dezbrace la pielea goală. De câteva ori m-am trezit cu el gol-pușcă, după ce îl îmbrăcasem în pijama, M-a pufnit un râs, iar el era foarte fericit. A început să stăpânească din ce în ce mai bine dezbrăcatul și-l exersează cu fiecare ocazie. Nici la capitolul îmbrăcat nu stă prost 
- să aducă chestii din frigider
- să întindă rufe
- să dea cu măturica și fărașul
- să ducă chestii la gunoi

Pasiuni: puzzleurile și mașinile, dar nu neapărat ca jucării, ci mijloacele de transport, denumirile lor. I-am luat o carte cu sunete și cu mașini și e absolut fascinat. Țin minte că văzusem un puzzle incastru de la Mellisa&Doug cu diverse mașini, avioane și sunete. Ar trebui să pun mâna să-l caut.

Obsesii
- pisicile. În fiecare zi mergem să căutăm pisici, negreșit. Cel puțin 10 minute pe zi ne uităm la filmulețe amuzante cu pisici pe youtube (sunt total contra televizorului, dar m-a mâncat undeva să-i arăt într-o zi un astfel de filmuleț și acum nu mai scap...).
- mersul cu tramvaiul sau autobuzul
- să se dea în leagăn  a mai avut o perioadă pe la 11 luni, văd că un an mai târziu, obsesia a revenit)

Îi place să socializeze cu alți copii, chiar are doi prieteni de joacă: o fetiță mai mică ca el cu trei luni și un băiat mai mare cu un an. Alexia și Alex. Pe amândoi îi îndrăgește, dar cu Alexia îl leagă mai mult, chiar ceva sentimente de iubire, că pur și simplu se făstăcește când o vede și bonus, și-a frecat nasul lui de nasul ei de vreo două ori într-o zi, dovadă de afecțiune supremă <3 Cine ar fi crezut că se îndrăgostește atât de repede?!

Tot scriind îmi dau seama cât de mult a evoluat în ultimele luni. Mă uit la el în fiecare zi și mă minunez cât este de extraordinar.

Mai jos un exemplu din activitățile noastre de bucătărit. Am făcut supă cu găluști, el a tocat pătrunjelul și apoi l-a aruncat pe jos. A adăugat și sare, ca să fie totul condimentat:)))




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu