vineri, 25 iulie 2014

Ce experimente a mai făcut nevasta mea, Samantha

De ceva vreme mi s-a pus pata pe produsele bio/eco/earth friendly. Am început prin a renunţa la detergentul de rufe în favoarea nucilor de săpun, de care m-am îndrăgostit iremediabil. După un prim experiment reuşit am zis că e musai să renunţ şi la Vanish şi la Pur. Acum mă gândesc să încerc şi o soluţie pentru pardoseală. Cineva ar zice (cum ar fi jumătatea mea semnificativă) că am timp prea mult la dispoziţie şi bani de aruncat.  Bărbaţii aştia nu ştiu nimic!
Şi acum, experimentele mele:

Nucile de săpun

De multă vreme vroiam să le încerc, însă eram destul de reticentă. Mi-a trecut reticenţa când ăsta mic a făcut o eczemă pe gât şi am zis că trebuie să le încerc. Mi-au plăcut de la prima spălare, miros neutru, rufe curate. Petele mai nasoale necesită o soluţie de scos petele neapărat. Preţul este super ok, 15 lei 250 g, 26 lei 500 g. Pe instrucţiuni scrie că-s necesare 4-8 jumătăţi. Eu am pus mereu mai multe, cam vreo 5-6 nuci şi după vreo 3 săptămâni în care am spălat cam 20 de maşini de rufe mai am nuci pentru încă vreo 20 de maşini de rufe. 



Am copiat mai jos câteva propoziţii din descrierea de pe pungă:

Nucile de săpun sunt fructele arborelui de săpun (lat. Sapindus mukorossi) aparţinând familiei Sapindaceae, fiind un detergent vegetal complet natural, care protejează pielea şi mediul. Materialul lipicios aflat în coaja de nucă, saponina, intră în contact cu apa, face puţină spumă şi se scurge din coaja nucilor de săpun. Această coajă de nucă se foloseşte ca detergent.

Datorită acţiunii saponinei de dizolvare a grăsimii îndepărtează impurităţile din textile, fără decolorarea textilelor şi fără deteriorarea materialelor rufelor. 

Nucile de săpun nu conţin substanţe chimice, care ar provoca alergii sau ar irita pielea sensibilă.

Prin utilizarea lor protejăm sănătatea noastră, cât şi mediul înconjurător.


Aşezaţi o cantitate de nuci de săpun (4-8 jumătăţi de coajă) într-o pungă de pânză între rufele aflate în maşina de spălat, nu este nevoie de detergent. Rufele vor avea un miros neutru, acesta se poate schimba cu câteva picături de ulei parfumat, aplicate pe punga de pânză. O cantitate ajunge pentru 2-3 spălări. 

Nucile de săpun nu îndepărtează complet petele de pe rufele albe foarte murdare. În aceste cazuri putem folosi înălbitor sau sare pentru îndepărtarea petelor.



Produsele cumpărate de la MioBio

După episodul cu nucile de săpun, am poposit săptămâna trecută în mio-bio, un magazin de produse cosmetice bio. Ştiam de mult timp de magazin, însă nu ajunsesem niciodată să văd eu produsele cu ochii mei. Trebuia să iau nişte uleiuri pentru un cadou de bebe mic şi m-am gândit că e ocazia perfectă. Foarte productivă a fost vizita căci am plecat de acolo cu un detergent de vase şi o soluţie de scos pete, plus un şampon făcut de o româncă biochimist, Sabio


Şamponul nu am apucat încă să-l testez (o să revin cu impresii după ce-l testez), însă detergentul de vase este minunat. Am nişte mâine super catifelate, nu mai rămân cu senzaţia de piele care se strânge, uscată. 
Soluţia de scos pete este şi a foarte ok. Nu e la fel de rapidă ca Vanish-ul-cel-plin-de-chimicale şi de aceea nu prea sunt mega-încântată de ea. Necesită mai multe aplicări, dar îşi face treaba bine. Am scos nişte pete de dude de pe pantalonii voinicului şi altele de mâncare de pe nişte tricouri. Deci, este eficientă.

M-am gândit că ar fi util de pus şi ingredientele pe care le conţin, în cazul în care e cineva interesat. Mie mi s-a întâmplat de multe ori ca descrierea de pe net să nu fie corectă şi mă bazez mereu pe ce scrie pe produs, d-aia şi ţin atât de mult să le văd. De obicei verific ingredientele (mai ales pentru produse cosmetice) cu dicţionarul de ingrediente de pe Paula's Choice. Pe cele pe care nu le găsesc aici le caut cu Google. 

1. Pe site-ul Sabio şamponul are în compoziţie următoarele: aqua/apă, potassium cocoate, potassium olivate, potassium ricinoleate/uleiuri vegetale saponificate cocos, măsline, ricin, simmondsia chinensis seed oil/ulei de jojoba, citric acid/acid citric, lavandula angustifolia oil, citrus aurantium amara oil, citrus paradisi peel oil/uleiuri esenţiale de lavandă, petitgrain, grapefruit. Pe etichetă mai sunt 2 chestii: lauryl glucoside/ tensidă consistentă vegetală şi decyl glucoside/ tensidă spumantă vegetală. Poate pur şi simplu le-au omis sau le-au adăugat mai târziu și au uitat să modifice informația de pe site.  Mă gândeam să le scriu să le adauge totuşi, ca să fie lista completă.

2. Soluţia de scos pete conţine conform etichetei din limba română: apa purificata, enzime, etanol derivat din porumb, surfectant derivat din ulei din miez de cocos,100%natural, ulei natural de lamaie. Mi-ar fi plăcut ca traducerea ingredientelor să fie completă. O să pun şi ingredientele aşa cum sunt ele trecute pe eticheta produsului: water, alcol denat (corn-derived), plant-based surfactant (<5% nonionic), potassium sorbate (plant-based, food grave preservative), citric acid (plant-based pH adjuster), enzymatic blend (stain remover), citrus limon (lemon) peel oil (contains EU allergen: limonene). 

3. Detergentul de vase are aşa: coco glucoside (<5%), mystril glucoside (<5%), lauryl glucoside (<5%), sodium clorhide (<5%), sodium gluconate (<5%), sodium citrate (<5%), flagrance (derived from natural ingredients), aqua(<30%).

 În ceea ce priveşte preţurile, şamponul pe site-ul Sabio 26 lei, la miobio 35 lei, detergenul de vase 22 lei iar soluţia de scos pete 20 lei. 

Scutecele Babylove Nature DM

Fiindcă am intrat în vria experimentatului, în weekend m-am dus la Drogherie Markt (DM), ca să cumpăr scutecele Babylove Nature de care auzisem o groază de lucruri bune. Ceea ce m-a atras să le cumpăr a fost faptul că sunt sterilizate cu oxigen şi nu cu clor. Eu am folosit pentru ăsta mic numai Pampers până acum, când, am ajuns să nu mai suport mirosul ală urât de clor. Simţeam că stau cu un cointainer de clor lângă mine în permanenţă. Ce pot spune despre ele: sunt mai rigide decât Pampers, sunt din hârtie, chestia aia absorbantă din interior cică este din bumbac, absorb foarte bine (au rezistat cu brio peste noapte), nu au desene, sunt alb complet şi chiar îmi place că-s simple, au arici, preţul este foarte ok (42 de bucăţi 46 lei). Cu toate acestea, la vreo două zile de întrebuinţare ăsta mic s-a ales cu o iritaţie pe una din fese, spre exterior. Văd că acum i-a trecut, l-am dat cu cremă de gălbenele de la weleda, puţin ulei de migdale şi am revenit la Pampers o zi-două. După ce s-a ameliorat am trecut din nou la scutecele de la DM şi totul pare ok pentru moment. Am zis să le mai dau o şansă.
De menţionat ar fi faptul că trebuia să iau o mărime mai mare, ăştia de i-am luat îi vin cam mici şi poate de aceea s-a şi iritat. Momentan le dau doar 2 inimioare, chiar dacă îmi plac tare mult, însă iritaţia asta nu mă încântă deloc...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu