miercuri, 30 iulie 2014

Cum mâncăm fructele


Când am început diversificarea am ascultat de pediatru cam vreo 2-3 luni, după care m-am apucat să mă documentez şi mi-am luat inima-n dinţi să fac lucrurile alftel. A fost mai complicat, căci maică-mea fiind doctor m-a tot bătut la cap cu nişte chestii cu care eu nu eram de acord şi ţinea morţis să-mi zică că nu fac bine sau că mă încăpăţânez aiurea să nu o ascult, că copilul nu o să păţească nimic rău dacă mănâncă măr cu biscuiţi. Anyhow, am început cu schema recomandată fructe coapte cu brânză calcică, plus cereale Humana. La cereale am renunţat destul de repede că mi se păreau prea dulci. După vreo lună de fructe coapte sau din compot, m-am enervat şi am început să-i dau fructe crude, simple. Apoi, am tot făcut diverse combinaţii de fructe, fructe şi iaurt, fructe, iaurt şi cereale din astea pentru adulţi (gen fulgi de ovăz). Totul până când am citit nişte articole pe net şi am început să-i dau fructele ca o masa de sine stătătoare, simple.

Astfel la un an şi 3 luni, se trezeşte omul nostru pe la 7 dimineata pentru porţia de lapte, mai doarme puţin până la 8-9, iar la 10 primeşte o porţie enormă de fructe de sezon. Ba pepene, ba un mix de fructe de pădure, caise, prune, mere. Eu cam evit bananele, căci constipă. Pe la 12 e ora prânzului şi apoi somn vreo două ore, gustare pe la 14-15, masa de seara între 17 şi 18 mai nou, 19.30 baie, 20 laptele de seara şi cel tarziu 20.30 somn. Rareori fac rabat de la regula: fructele se mănâncă dimineaţa.

Regulile mele pentru consumul fructelor

1. se mănâncă dimineaţa pe stomacul gol 
2. nu le asociez cu niciun aliment
3. dacă nu le mănânc pe stomacul gol, le consum înainte cu 2 ore de masă sau la 2-3 ore după
4. prefer să mănânc cât mai multe fructe de sezon


Uneori mai fac câte un fresh, un smoothie, cred că cam o dată pe lună. Îmi place tare mult să-l văd pe ăsta mic cum mănâncă el fructele cu mânuţa lui, e mega adorabil!


Acum ceva timp am dat tot pe Facebook de poza asta, pentru care îmi pare rău că nu am o sursă clară, care ilustrează foarte simplu şi frumos cum e bine să combinăm fructele.




Aici e un tabel mult mai detaliat pentru fructe, dar şi pentru legume, în limba română. Am ales tabelul de aici că este cât de cât complet, nu urmăresc blogul lui Tudor şi nu pot garanta că restul informațiilor de pe site sunt ok.

Dacă timpul îmi permite aş vrea să revin cu nişte studii şi cercetări făcute în State şi în Europa pe alimentaţia copiilor. Până atunci pot recomanda cursul Child Nutrition and Cooking de pe Coursera, ţinut de Maya Adam, MD şi lector la Stanford. Unele informaţii sunt foarte preţioase, chiar dacă cursul este gândit pentru americani, merită măcar urmărite câteva lecturi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu