vineri, 4 iulie 2014

Ce fac părinţii în timpul lor liber?

Spontan, la întrebarea asta, aş zice că dorm! Nu de alta dar timpul meu liber, în care pot să fac ce vreau fără niciun stres, este seara, după ce adoarme piticul. În timpul somnului de după-amiază sigur dorm, deci nu se pune ca timp liber.
Deci, în timpul meu liber din timpul săptămânii, care începe de pe la 8 seară și se termină pe la 11-11.30:

  • citesc blogurile pe care le urmăresc constant, caut bloguri noi
  • citesc articole pe diverse teme; acum răsfoiesc the Journal of Pediatrics şi sunt ca un burete care absoarbe informaţii până dă pe dinafară. Tot încerc să mă lămuresc cum stau lucrurile cu protecţia solară
  • citesc diverse cărți, în ultima vreme predominant de parenting
  • sortez, şterg şi editez fotografiile pe care le fac de-a lungul săptămânii
  • scriu articole în avans pentru blog 
  • caut reţete cât mai sănătoase, cu multe legume şi idei de deserturi fără zahăr (sau cu cât mai puţin zahăr)
  • citesc revista presei
  • mă pierd prin Facebook
  • gătesc, pentru că vreau ca în timpul zilei să mă dedic cu totul activităţilor cu piticul
  • petrec timp cu jumătatea semnificativă 
  • ne uităm la filme şi diverse seriale
  • lucrăm la albumul cu poze al piticului (ce-i drept, în ultima vreme, am lăsat-o cam moale cu albumul)
  • avem musafiri, uneori până târziu în noapte, cu care jucăm catan sau dixit, bem, mâncăm, socializăm
  • facem planuri de escapade pentru weekenduri
De curiozitate m-am apucat într-o seară să caut pe google ceva studii despre timpul liber al părinților și am găsit 2 chestii interesante:

1. Un lanţ de retail din Marea Britanie s-a gândit acum vreo 3 ani să facă un studiu în rândul clienţilor săi ca să afle cam cât durează diversele activităţi pe care le desfăşoară părinţii în cursul unei zile şi cât timp liber le rămâne. După ce au investigat vreo 3000 de părinţi care lucrează au aflat că în medie timpul liber al părinţilor este de 90 de minute. Așa cum mă și așteptam, cei mai mulți părinți tânjesc după mai mult timp petrecut cu copii. 
2. În fiecare an, Biroul de Statistică a Muncii (Bureau of Labor Statistics) din SUA, dă publicității datele dintr-un studiu intitulat American Time Use Survey, adică cum își folosesc americanii timpul. Mie una, mi s-a părut foarte interesant studiul ăsta și am găsit graficul acesta fain despre cât timp liber și sport fac femeile măritate care locuiesc cu un copil sub 6 ani. 


Deci, sunt in grafic, aproape 4 ore de timp liber, doar că la capitolul somn stau mai prost ca părinții care lucrează cu normă-ntreagă.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu